Про проведення в дошкільних навчальних закладах
міста Світловодська Всеукраїнського фестивалю
«Гармонія руху»
У фестивалі взяли участь всі 15 дошкільних навчальних закладів. Керівники закладів розробили та затвердили програму Фестивалю на період з 19 по 23 листопада 2012 року.
В дошкільних навчальних закладах
пожвавилась фізкультурно-оздоровча робота.
Так, в ДНЗ №12 (завідувач Коткова
Н.І.) пройшло урочисте відкриття та
закриття Фестивалю з підняттям прапорів
України та дошкільного закладу. Через садову газету «Вісті з
«Горобинки» регулярно вівся
коментар перебігу Фестивалю. Діти старшого дошкільного віку із задоволенням
грали у футбол. Велика увага приділялась українським народним іграм.
В ДНЗ №18 (завідувач Юр'єва Л.І.)
була проведена ділова гра з використанням мультимедійної
презентації на тему: «Нетрадиційні
технології оздоровлення дошкільників в практиці роботи дошкільного закладу», де
вихователі мали змогу поділитися особливостями використання таких нетрадиційних технологій як хатха-йога,
релаксація, арт-аромо-казко та кольоротерапія, ритмічні вправи під музику тощо.
Вихователь ДНЗ №21 Кам'янович В.І. в ході Фестивалю вдало поєднала казкотерапію і виконання гімнастичних вправ на великих надувних м'ячах у фітбол-аеробіці «В гостях у казки», активізувала роботу спортивного гуртка для дітей старшого дошкільного віку, який очолює.
В ДНЗ «Школа Монтессорі», №№2, 15 (завідувачі
Залевська В.М., Кочеткова Т.І., Трубаченко О.О.) проведені цікаві бесіди,
заняття, музичні розваги валеологічного
спрямування, як-от: «Вітаміни для здоров'я», «Завжди посміхайся»,
«Корисні та шкідливі звички», «У чистому тілі – здоровий дух»
тощо.
Впродовж Фестивалю практикувались
різні форми роботи: сюжетно-динамічні
заняття з фізкультури, гігієнічна гімнастика після денного сну сюжетного
характеру, психогімнастика, дихальна гімнастика, валеологічні та
оздоровчі хвилинки, пішоходні переходи, ігри-естафети, різні види масажів: профілактичний масаж долоньок в
ранньому віці, горіховий та каштановий
масаж рук, лікувальний масаж обличчя та
кистей рук морськими камінцями, масаж
вушної раковини, масаж щітками стоп ніг
(ДНЗ №21, 19, 25, завідувачі Михно Н.М., Роззувайло А.Ю., Кравчук Т.С.).
На належному рівні пройшли спортивно-музичні свята та розваги, зокрема:
-
«Веселі
козаки», ДНЗ №7, завідувач Стародуб
Н.В.;
- «Хто зі спортом дружить, той живе й не тужить», ДНЗ №12, завідувач Коткова Н.І.;
- «Гра – це радість і здоров'я», ДНЗ №25, завідувач Кравчук Т.С.;
- «Спорт – це клас!», ДНЗ №3, завідувач Лукінова Н.І.
Фестиваль пройшов за активної участі батьків, які були учасниками свят та розваг. З метою популяризації здорового способу життя та відпочинку в ДНЗ №18 (завідувач Юр'єва Л.І.) проведена фотовиставка, підготовлена силами батьків на тему: «Мій відпочинок в родинному колі».
Загалом у Фестивалі взяли участь 1575 дітей,
460 батьків та 180 педагогів дошкільних навчальних закладів міста.
Підготувала методист з дошкільної освіти
управління освіти виконавчого комітету
Світловодської міської ради
В.Кірєєва
Актуальність ідей М.Монтессорі в сучасних підходах до розвитку дітей дошкільного віку
На базі дошкільного навчального закладу «Школа Монтессорі
для дітей віком від 2 до 7 років» пройшов семінар завідувачів та
вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів міста. Проблема семінару:
«Актуальність ідей М.Монтессорі в сучасних підходах до розвитку дітей
дошкільного віку».
Мета: розкрити життєвий і творчий шлях Марії Монтессорі,
сутність методики Марії Монтессорі; дати порівняльний аналіз філософських основ
методу Монтессорі та програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»;
визначити шляхи популяризації ідей Марії Монтессорі серед батьківської
громадськості та вплив розвивального середовища на розвиток дітей за системою
М.Монтессорі.
Зміст теоретичної частини семінару склали змістовні
виступи:
-
«Життєвий і творчий шлях Марії Монтессорі та суть її
методу» (Залевська В.М., завідувач ДНЗ «Школа Монтессорі»;
-
«Порівняльний
аналіз філософських основ методу Марії Монтессорі та програми розвитку дитини
дошкільного віку «Я у Світі» (Криворучко Л.В., учитель Монтессорі);
-
«Взаємодія
пари: учитель Монтессорі – вихователь в організації навчального процесу» (Попенко Н.А.,
вихователь ДНЗ «Школа Монтессорі»);
-
«Розкриття
музичного потенціалу дитини за методикою Марії Монтессорі» (Богданова І.Г., музичний
керівник ДНЗ «Школа Монтессорі»);
-
«Співпраця
дошкільного закладу і сім’ї за системою Марії Монтессорі» (Курчинська О.М.,
вихователь-методист ДНЗ «Школа Монтессорі»).
Завідувачі та вихователі-методисти познайомились з
Монтессорі середовищем, переглянули урок Монтессорі в старшому дошкільному віці
на тему: «Вулкан». Учитель Монтессорі Криворучко Л.В. не тільки провела ці форми
роботи, але й розвіяла міфи про методику Марії Монтессорі.
Підготувала методист з дошкільної освіти
управління освіти виконавчого комітету
Світловодської міської ради В.Кірєєва
Мамина колискова
Колискова пісня, колискова -
То найперша материна мова.
Пахне вона м’ятою і цвітом,
Чебрецевим і суничним літом,
Пахне молоком і споришами…
Скільки в ній ласкавості і шани,
Скільки в ній тривожності людської
І надії, і сивини гіркої…
Колискова пісня, колискова -
То солодка материна мова.
Цьогорічне свято «Мамина колискова» проходило в
дошкільному навчальному закладі № 3 «Зайчик» (завідувач Лукінова Н.І.). Ведуча
свята Войтенко О.М. гостинно зустрічала як вихованців, так і їхніх батьків.
А на завершення Сонько-Дрімко привітав маленьких учасників солодощами.
Підготувала методист з дошкільної освіти
управління освіти виконавчого комітету
Світловодської міської
ради В.Кірєєва
Креативність як базова якість
особистості, поступовість формування її відповідно до вимог програми «Я у
Світі»
Креативність – творча, новаторська діяльність (тлумачення
словника).
Програма «Я у Світі» висуває наступні вимоги до
формування креативності в різні вікові періоди дошкільного дитинства.
Ранній вік: удосконалення предметних дій, поява різних видів
діяльності – елементарної гри, малювання, конструювання, музикування – сприяє
становленню вміння варіювати, видозмінювати засвоєні способи дій з предметами,
вносити елементи новизни, експериментувати, використовувати знайоме у нових
життєвих ситуаціях. Дитина освоює найпростіші форми рольової поведінки,
відображає елементарні образні дії деяких персонажів, виявляє елементи
творчості в доборі атрибутів для певної ролі. Орієнтація в кольорі, формі,
величині предметів, дія методом «спроб і помилок», опора на творчу уяву,
практична апробація нових способів маніпулювання предметами – важливий внесок у
зародження креативності як здатності продукувати нове, виявляти схильність до
творчості.
Молодший дошкільний вік
Зросла самостійність, підвищення створювальної
активності, інтерес до нового, поява елементарного вміння бачити проблему,
намагання її розв’язати, прагнення висунути найпростіші гіпотези, дослідити
невідоме – характерні ознаки дитини 3 – 5 років.
Наслідуючи дорослих, відтворюючи в ігровій,
предметно-практичній, художній діяльності свої враження від дорослого життя,
дитина не лише дослухається до дорослого, а й спирається на особистий досвід –
почуттєвий та практичний. Час від часу вона намагається відійти від зразка,
проявити фантазію, щось вигадати, видозмінити, раціоналізувати та побачити
наслідки цього.
Природу, предметне довкілля, спілкування з дорослими та
іншими дітьми молодший дошкільник використовує як арену для випробування своїх
сил, у тому числі й творчих. Він обстежує довкілля, варіює способи і прийоми
входження з ним у контакт, з допомогою дорослого та власної активності здобуває
доступну інформацію про нього, радіє їй, почувається відкривачем нового.
Завдяки цьому в молодшому дошкільному на основі попереднього досвіду
самодіяльної поведінки формуються зачатки креативності як однієї з провідних
характеристик особистості.
Старший
дошкільний вік
Зростають можливості дитини діяти самостійно, на власний
розсуд, ініціативно, творчо, що позначається на її практичних діях, мисленні,
почуттях, спілкуванні з оточенням, ставленні до самої себе. Вона проявляє
вигадку й здоровий глузд на різних етапах діяльності – у виборі мети, доборі
засобів її досягнення, способах долання труднощів, оцінці досягнень. Вона
помічає суперечності, появляє інтерес до нового, незвичного, чудернацького,
таємничого; сприйнятлива до нових ідей, не боїться проблемних ситуацій, охоче
займається дослідництвом, експериментуванням,
намагається розв’язувати непрості життєві задачі. Дитині подобаються ситуації
незавершеності або відкритості, вона намагається уникати жорстко заданих
контрольованих дорослими, позбавлених елементів здорового ризику ситуацій.
Дедалі рідше виявляє комфортність, менше залежить від тиску авторитету, частіше
намагається діяти сама, розширює простір свого «Я», займається доступними віку
дослідами, фантазує, варіює рішення, має свої таємниці.
Старші дошкільники пишаються власними оригінальними
рішеннями, розумними знахідками, вдалими діями, конструктивними вчинками.
Відбувається становлення креативності як базової якості особистості, що
засвідчує потребу та вміння дошкільника творчо ставитися до різних сторін життя.
18 грудня 2012 року на базі дошкільного навчального
закладу № 23 «Берізка» м.Світловодська (завідувач Онуфрієнко Л.Ф.) пройшло
міське методичне об’єднання вихователів старшого дошкільного віку з проблеми:
«Креативний розвиток дошкільників». Вихователь ДНЗ № 23 Долганова В.В. під час
організованої навчально-розвивальної зайнятості дітей з рідної природи та
аплікування для розвитку креативності у дітей застосувала коректурні таблиці, друдли,
проблемні запитання, ситуації, орігамі. Доповненням слугувала музика та художнє
слово.
На належному рівні пройшов обмін досвідом роботи щодо
розвитку креативності у дітей дошкільного віку вихователями дошкільних
навчальних закладів міста.
Підготувала методист з дошкільної
освіти
управління
освіти виконавчого комітету
Світловодської міської ради В.Кірєєва
Інформація
про впровадження спадщини В.О.Сухомлинського
в дошкільних навчальних закладах
м. Світловодська
Методичний
кабінет управління освіти Світловодського міськвиконкому спрямовує діяльність
педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів з питань творчого
впровадження спадщини Василя Сухомлинського через такі форми роботи: методичні
об’єднання, педагогічні мости, педагогічні читання, творчу групу з питання громадського
виховання дошкільників. В 2011/2012 навчальному році на базі міської кімнати-музею
педагогічної слави проведена зустріч педагогів-сухомлиністів та лауреатів
обласної премії імені Василя Сухомлинського. В ході зустрічі був презентований
відеофільм про учнів Василя Сухомлинського, які в даний час працюють на
освітянській ниві міста.
Щорічно,
традиційно у вересні місяці, проводиться методична декада «Ми твої поради,
Вчителю, впроваджуємо в життя». Зміст декади складають: обмін досвідом роботи
шляхом взаємовідвідування дошкільних навчальних закладів, вернісажі творчих
доробок педагогів, казок, проведення музично-театралізованих композицій,
виставок робіт, виконаних за матеріалами творів Василя Сухомлинського тощо.
Опорним з
питань впровадження спадщини Василя Сухомлинського є дошкільний навчальний
заклад № 19 (завідувач Роззувайло А.Ю.). Робота педагогічного колективу з
даного напрямку проводиться згідно з вимогами сьогодення та з опорою на
координаційний план методичного кабінету. Це і проведення екскурсій в
кімнату-музей «Подарунки Великому педагогу», організація виставок різноманітних
виробів за творами Василя Сухомлинського, проведення міських методичних
об’єднань педагогічних працівників, відвідування клубу педагогів-послідовників Василя
Сухомлинського, організація консультпункту для педагогів дошкільних навчальних
закладів міста.
В дошкільному
навчальному закладі № 19 створене відповідне розвивальне середовище для
впровадження спадщини Василя Сухомлинського, це: кімната казок, кімната
театралізованої діяльності, кімната-музей «Подарунки Великому педагогу»,
тематичні осередки в групах та методичному кабінеті, постійно-діюча виставка
дитячих малюнків за творами В.Сухомлинського відповідно до пори року.
В ДНЗ № 19
розроблена модель фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми, модель соціалізації
дітей на матеріалах спадщини В.Сухомлинського.
Робота в
закладі організовується в трьох напрямках: з педагогічним колективом, з дітьми
та батьками. Педагогічні працівники беруть участь в семінарах, педагогічних
читаннях, конкурсах, зокрема: на кращий осередок, на краще виразне читання
творів Василя Сухомлинського, на кращу творчу роботу тощо.
З дітьми
проводяться заняття-мандрівка в природу, заняття в кімнаті казок, хвилинки
споглядання довкілля, організовується театральна діяльність, виконання малюнків
тощо.
З
батьківською громадськістю організовуються лекторії, загальні та групові батьківські збори, залучення до виконання
виробів, до свят та розваг тощо.
Творча
спадщина В.Сухомлинського ефективно впроваджується в ДНЗ № 21 – завідувач Михно
Н.М., яка продовжує роботу, розпочату бувшим керівником закладу Фесун В.М., на жаль нині покійною. На
території дошкільного навчального закладу № 21 гарно облаштоване зелене
довкілля; в приміщенні створений міні-музей Василя Сухомлинського, кімната
«Зелений дивосвіт» для організації спостережень за рослинним та тваринним
світом та організації пошуково-дослідницької діяльності дошкільників.
Методичний
кабінет спільно з колективами дошкільних навчальних закладів і в подальшому
працюватимуть над впровадженням спадщини Василя Сухомлинського.
Методист з
дошкільної освіти
В.С.Кірєєва