Неділя, 2025-07-06, 12:20 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Методичний кабінет управління освіти 
Світловодського міськвиконкому

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2013 » Квітень » 15 » Крізь призму ідей В.О. Сухомлинського
7:17 PM
Крізь призму ідей В.О. Сухомлинського

Дошкільний навчальний заклад ( ясла – садок )№ 19 «Оленка»  крізь призму ідей В.О. Сухомлинського

Наш дошкільний навчальний заклад  розміщений в мальовничому куточку міста Світловодська.      


Територія закладу має привабливий естетичний вигляд. Засаджена листяними, хвойними деревами та кущами;обладнана ігровими майданчиками з різнобарвними ігровими спорудами. В інтер'єрі закладу відчувається домашній затишок, тепла атмосфера. Цьому сприяють створені групові кімнати, спальні, музичний та спортивний зали.     В дошкільному закладі виховується 267  дошкільнят. Групи укомплектовані відповідно до віку дітей: 3 групи третього року життя, 2 спеціалізовані групи для дітей з вадами мовлення, 5 груп загального типу та 2 перших класи ЗОШ №5.     Навчально-виховний процес в закладі забезпечують  64 працівники, з них 29 педагогів.      


Дослухаючись до порад Василя Сухомлинського, працівники закладу з перших днів перебування дитини в закладі прагнуть навчити її розуміти красу навколишнього світу, усвідомлювати моральний сенс між людських взаємин, виховувати такі емоції та почуття в дитини, які спонукають до формування гармонійно розвинутої особистості. Один із показників такої гармонійності – певне співвідношення інтелектуального, естетичного та емоційного розвитку.    Взявши за основу надбання Великого педагога наш педагогічний колектив велику увагу приділяє образотворчій діяльності в естетичному розвитку дошкільників. З цією метою створена в закладі кімната – музей «Подарунки Великому педагогу», де зібрані за роки твори образотворчого мистецтва, твори живопису та декоративно-прикладного мистецтва, кращі поробки дітей з батьками з природного матеріалу за творами В.О.Сухомлинського. Вихователь Слива Л.О.- творчий вихователь. Велику увагу приділяє створенню малюнків за творами Сухомлинського. В техніці виконання малюнків вона відтворює своє власне бачення, допомагаючи дітям краще відчути поетичність твору, щирість почуттів, навчити розуміти красу всього , що створено людськими руками, душею і серцем. Тут також знаходяться фотоматеріали свят, розваг, конкурсів, які були присвячені великому педагогу.    


Педагогічний колектив дошкільного закладу створив  відповідне для дітей предметне середовище – це кімната театралізованої діяльності. Руками вихователів та батьків поповнюються персонажі лялькових театрів, виготовляються багато різних видів театрів за творами В.О. Сухомлинського. У цій кімнаті діти вчаться інсценувати, драматизувати, пізнавати перші ази акторського мистецтва, а найменші просто бавляться. Взявши до рук іграшки, діти переходять до світу фантазії за допомогою власної уяви. У цьому їм допомагають вихователі  Л.Горова, А.Кондрашова, Л.Крижановська.А вихователь Боровська О. дуже цікаво проводить театралізовані ігри за змістом творів В.Сухомлинського, на основі яких діти вчаться об’єктивно оцінювати вчинки персонажів, робити самостійні висновки. Результатом роботи є те, що діти володіють мовою жестів та імітаційних рухів, знають види театрів, розуміють і називають їх, беруть активну участь у їх створенні.      У кімнаті «Казок» яскраво зображені епізоди казок, які допомагають не лише закріпити їх зміст, а й перевтілитись в казкові образи. Інтер’єр кімнати змінюється відповідно до пір року: то підлога – галявина перетворюється на в квітучу весняну, то устелена опалим осіннім листям, то заповнюється зеленими ялинками. Заняття, які проводяться в такій атмосфері мають високу результативність. Вихователі: С.Сльота, Л. Крижановська, Л.Слива використовуючи прийом емоційного пробудження почуттів у дітей, вдало підводять до створення казок  ними самими.    


Створення казок – один з найважливіших видів творчості для дошкільнят  і важливий засіб інтелектуального розвитку.Педагоги нашого дошкільного закладу у роботі з дітьми  використовують  таку інтегровану діяльність, як казкотерапія. Цей метод роботи сприяє розвитку у дошкільників їх творчих здібностей, удосконалює  взаємодію з навколишнім світом. Вихователями розроблені та проведенні комплексні заняття побудовані на матеріалах окремих казок В.Сухомлинського.   Педагогічний колектив змістовно вивчає досвід роботи В.О.Сухомлинського і творчо втілює його в практику роботи. Логічним продовженням цієї роботи є функціонування в садочку студій за інтересами: театралізованої діяльності «Юні актори» - керівники - Данілейко Н.Г., Лобода С.М., еколого-краєзнавчі «Маленькі дослідники» - керівник - Слива Л.О., образотворчої діяльності «Чарівна веселка» - керівник - Сльота С.А.,української дитячої літератури - керівник - Боровська О.В.Робота студії української дитячої літератури базується на вивченні творів В.Сухомлинського в поєднанні з ігровою діяльністю. Саме твори В.О. Сухомлинського примушують маленького читача замислюватись над питаннями добра і зла, над чистотою людських взаємин. Вони вчать любити і берегти красу рідного краю, поважати старість і рости чуйними, добрими, щирими людьми.      


У закладі також створено кімнату-музей «Бабусина світлиця», де проводяться заняття, свята та розваги за народними звичаями та обрядами з використанням творів В.О.Сухомлинського, відзначаються дні народження дітей.     Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу прагне, щоб через усі сфери духовного життя дитини – її розумову й фізичну працю, через творчість, морально – естетичні взаємини червоною ниткою проходила думка: красу треба цінувати, берегти.         Один із основоположних компонентів педагогічної спадщини В.Сухомлинського є виховання дітей природою. Глибоке вивчення природних явищ він радить здійснювати за вчасно продуманим  планом цільових прогулянок на галявину, квітник, город.     Постійно в навчальному закладі проводиться робота з підвищення рівня екологічного виховання дошкільників. Зібрано дитячу літературу, виготовлено ілюстративний матеріал на розвиток логічного мислення, ширми та папки-пересувки для батьків. Розроблені правила поведінки дітей серед природи: у лісі, на луках, у полі, біля водойми. Оформлено добірку віршованих текстів екологічного спрямування. Наявні рекомендації з дослідницької діяльності, поповнюється матеріал з ознайомлення з природою космосу. Творчою групою вихователів розроблені конспекти екологічних стежин на території дошкільного закладу на різні пори року.      


   В.Сухомлинський важливу роль надавав музиці, тому що її емоційна насиченість торкається всіх боків духовного життя дитини. Музичні керівники, С. Лобода, Н. Данілейко, навчають дітей розуміти музику в усій її красі та неповторності, пробуджують естетичні відчуття вихованців під час музично-тематичних занять за творами В.Сухомлинського, свят і розваг, продовжуючи цю роботу на заняттях театралізованої студії.      

Щорічно, у вересні, в ДНЗ №19 проводиться методична декада «Ми твої поради, Вчителю, впроваджуємо в життя». Змістом її є різноманітні заняття для дітей, літературні вікторини для педагогів  разом із батьками, консультації, виставки поробок із природного матеріалу та композицій із квітів за творами В.Сухомлинського. У  кожній групі оформлений осередок, присвячений В. Сухомлинському.       В усіх починаннях колектив підтримують батьки, у співдружності з якими педагоги роблять все можливе, щоб діти йшли в життя з відкритим серцем, із бажанням творити добро на землі, з любов’ю  до всього оточуючого.        Життя малюка сповнене різноманітних, складних для нього ситуацій та перешкод. І саме дорослі мають навчити знаходити вихід із них, почуватися впевнено й комфортно, бути готовими до труднощів та їх подолання.       

Процес соціалізації передбачає пристосування дитини до навколишнього світу, суспільного середовища і дошкільний заклад перший відкриває перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Щоб допомогти дошкільникам у засвоєнні, привласненні знань та норм поведінки, творча група педагогічного колективу розробила модель соціалізації дітей дошкільного віку з впровадження творчої спадщини В.О.Сухомлинського.       

Реалізуючи завдання програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі», наш педагогічний колектив спрямовує роботу на зміцнення здоров’я дітей. В нашому закладі створені всі умови для реалізації права дитини на її гармонічний розвиток, на розвиток природного потенціалу дошкільнят.    

Для ефективного проведення щоденних фізкультурних занять, днів здоров’я, фізкультурних розваг, рухливих ігор, ранкової гімнастики на території нашого дошкільного закладу розташований спортивний майданчик з відповідним обладнанням, є фізкультурна зала з усім необхідним обладнанням. В кожній групі розроблені графіки проведення фізкультурно- оздоровчої роботи в режимі дня.Одним з найважливіших видів загартовування є загартовування водою, оскільки вона є сильним засобом зміцнення організму. На території нашого садочка є плескальний басейн, в якому в літній період діти з радістю приймають водні процедури. Тому у нашому садочку створюються належні умови для загартовування дітей   водою, що дає можливість зміцнювати організм дитини та реалізовувати її фізичний та емоційний стани.       

Отже, інноваційні  технології, застосування інтерактивних методів , науково – методичних форм роботи стали стимулюючим чинником у діяльності педагогічного колективу нашого закладу.       

Основною моєю метою , як керівника , є згуртування колективу на реалізацію творчих  завдань, виховання і розвитку дошкільників,удосконалення професійної майстерності педагогів , використовуючи при цьому безцінні скарби творчої спадщини В.О.Сухомлинського. 

Підготувала завідувач ДНЗ № 19 Роззувайло А.Ю.

Переглядів: 965 | Додав: Наталія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календар
«  Квітень 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
Пошук